måndag 12 november 2012

Crazy shit

Provade Skyr som mellanmål innan militärträningspasset idag. Crazy shit! Jag vet inte om det var den där isländska yoghurten, om jag bara hade tur med dagsformen eller om basicgruppen var på en något lägre nivå än vanligt idag. Hur som helst kände jag mig som Hulken! 



De statiska styrkeövningarna är fortfarande en utmaning, det har de alltid varit, men löpningen gick lekande lätt, liksom att bära kamrat på ryggen. 

När vi förflyttade oss tillbaka till idrottsplatsen kände jag att jag fortfarande hade lite spring i benen. Och instruktör E kände nog av att det var några som hade det, för när vi hade några hundra meter kvar kommenderade hon "fri fart" och vi fick rusa på så fort vi kunde i typ hundra meter. Skönt! Där satte sig mjölksyran i låren. Så kunde jag cykla hem med värkande ben i uppförsbacken och känna att jag hade fått valuta för pengarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar