söndag 14 oktober 2012

Nöjd

Igår: långt och hårt militärträningspass i solen med kamrat F och kamrat T som äntligen kom på besök i stan. Härlig brunch följde hemma hos mig. Till sist pizza och öl i soffan framför Downton Abbey.

Idag: långfrukost i sängen till Godmorgon, världen! och höstrusk utan för fönstret. Hett te med honung. Sedan lunch på stan och teater av Jonas Gardell med fina vänner till kvällen.

På det hela taget är jag förnöjd med mitt liv för tillfället. Inte anmärkningsvärt lycklig, men väldigt nöjd. Just nu har ordet "vardag" en väldigt positiv klang för mig. Det är nästan så att jag helst inte vill resa bort alls, för jag är så nöjd med min vardag... Ibland tänker jag förstås att det kunde vara bättre på det ena eller andra sättet. Men ändå. Jag längtar inte bort till ett annat liv, någon annanstans. Militärträningen har fått mig att se fram emot årstiden som nu kommer, istället för att önska bort den, som de flesta omkring mig verkar göra. Det är jag tacksam för.

Och efter höstvintern kommer vintern, förhoppningsvis med massor av snö, skidåkning (på längden förstås), toppturer med vedklyvningspaus och braskamin. De sex månader som nu kommer är mina bästa månader, faktiskt.

2 kommentarer:

  1. nöjd , just nu. Ok Ill buy that.
    När är du som lyckligast ? kanske någon stund på dagen som är bäst eller bättre än andra ?

    /M

    SvaraRadera
  2. Ja, det var ju just det där med lycklig... Men mest tillfreds är jag nog på morgonen. Alla morgnar, mörka som ljusa, varma som kalla. Det är något magiskt innan dagen har vaknat och allt praktiskt, världsligt har rullat igång. Det är fint.

    SvaraRadera