söndag 13 januari 2013

Minusgrader och tacksamhet

Äntligen rejält med minusgrader, sol, 7,5 km runt Kungsholmen, kanelbulle och trevliga människor som jag aldrig har träffat förut. Söndagseftermiddagen var god mot mig.

Och jag kom att tänka på hur tacksam jag är över en särskild sorts härliga människor jag har lärt känna genom militärträningen. Det är kvinnor, som är några år äldre än jag, som har lite mer livserfarenhet och som i vissa fall är på en helt annan plats i livet än jag, och i andra fall på en ganska liknande plats. I sommar är jag t.ex. anmäld på en tvådygns helkropps- och multisinnesupplevelse i Kirunafjällen tillsammans med en kvinna som är elva år äldre än jag. Och med på löpningen idag var en annan grym brud, som råkar vara åtta år äldre.

Inte för att det spelar så stor roll, egentligen. Men det är fint att jag får omge mig med så många grymma, snälla, starka, fina, envisa och snygga kvinnor och tänka att om åtta eller elva år, då kan jag också vara så där som de.

4 kommentarer:

  1. Hörrudu, det där var baske mig den finaste komplimang jag fått på länge! :) Detsamma till dig fast tvärtom liksom!

    SvaraRadera
  2. Håller med Malin. För jag tror kanske att det är jag som är den andra bruden. Hoppas jag iaf. :-)
    Och utan dig hade jag nog inte vågat mig ut med helt främmande människor. Jag önskar att jag hade varit där DU är när jag var i din ålder.

    SvaraRadera