lördag 21 september 2013

Reboot

När ett modem har hängt sig eller inte fungerar av någon anledning, kan man trycka på knappen "reboot". Det innebär att modemet startas om, och efteråt funkar allt som vanligt igen, som om ingenting hade hänt.

Jag har haft ett segt virus i kroppen och höll verkligen på att bli tokig av att inte få träna på nästan två veckor. Alla tankar, känslor, all frustration och eufori ackumuleras inom mig, tills jag inte alls vet vart jag ska ta mig till. Jag är dödstrött när jag går och lägger mig och sen vaknar jag klockan fem och tror att jag ska lösa världsproblem. "Du kan väl ta en promenad istället", säger mina kompisar. Och det gör jag. Jag går och går och går nåt så förbannat. Men det funkar inte. Det är inte samma. Inte alls.

Och det är inte så konstigt att det inte är samma, för egentligen är det mycket enkelt. Militärträningen handlar om kemi. Endorfiner + adrenalin + oxytocin + d-vitamin = lycka. "Promenader" löser inte ut den där mattegåtan för min del.

Till slut hittade jag någon sorts ro på Stadsbiblioteket, där jag slog mig ner i stora läsesalen omgiven av andra läsande människor. Man är liksom tillsammans med andra, fast man pratar inte. Lite som på militärträningen.

Men till slut räcker inte det heller. Så när jag vaknade i morse tänkte jag "nu djävlar". Nu går jag och tränar, och blir jag sjuk av det, får jag väl bli det. Jag klarar inte mer nu. Och det tog en timme och fyrtiofem minuter i solen, mjölksyra till tänderna, glada laxar till träningskamrater, 8 x 10 dips och massor av annat godis under ledning av fina ankare J och instruktör J.

Reboot.

Som vanligt fattar Robyn vad jag menar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar